LISA HERMANSSON

Music & Event Management

LET THE SUNSHINE IN

Publicerad 2016-04-15 19:59:00 i LIVET,

En fredag som är fylld av solsken och värme på så många sätt, och veckan har passerat i rekordtempo. Slutredovisning i retorik som gick över förväntan även om inte redovisning är det bästa som finns direkt. Det övades för fullt på Skinnarviksberget dagen innan och det är minsann inte ofta man är så bortskämd med fin utsikt i samband med skolarbeten! Tentaplugg i marknadsföring har också hunnits med så det räcker och blir över, tio timmar ägnades åt detta där hemma igår men sen fick det räcka kände vi... Sista tentan för terminen stod på schemat idag som faktiskt även den gick över förväntan tack och lov. Därmed kan jag med en lättnads suck konstatera att hela första året i skolan är avklarat när det kommer till plugg, och jag kan glatt klappa mig själv på axeln med insikten om att jag klarat av alla kurser bättre än jag trodde. Mycket har hänt och förändrats hittills under den här skoltiden, och i slutet av dagen måste jag strida mot jantelagen och erkänna att jag är fruktansvärt lycklig just nu av många skäl. 

Det enda som är kvar av skolan innan sommaren är tio veckors praktik med start på måndag. Jag går därför runt med fjärilar i magen men är ivrig att äntligen få komma ut och se hur branschen fungerar på riktigt. Min tid kommer ägnas åt PR och marknadsföring på Capitol Music Group som är en label, det vill säga ungefär som ett dotterbolag, till Universal Music som är ett av Sveriges största skivbolag! Så att mina förväntningar är på topp är kanske inte så konstigt. 

Mycket sol och vårkänslor har hunnit infinna sig och vinterjackorna är numera nerpackade och har tackat för sig den här säsongen för att ge plats åt de tunna varianterna på klädhängaren här hemma. Alltid en härlig sak att få göra som dock visserligen oftast görs för tidigt i den här damens värld, men hellre optimist än pessimist tänker jag! Nu ska jag unna mig själv en lugn och skön helg och ladda upp batterierna ordentligt för på måndag kör vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela