LISA HERMANSSON

Music & Event Management

EN MIDSOMMARNATTSDRÖM

Publicerad 2016-07-01 00:21:00 i LIVET,

Redan en vecka sedan jag och Elias tog våra väskor och begav oss ner mot Skåne för en midsommar i världsklass. Härj i Sövde levererade både lekar, god mat, dansbana, sång, limoncello, nya vänner och en massa kärlek. Blev till och med ett bad eftersom det mot alla odds faktiskt var sol och - hör och häpna - 31 grader varmt! När hände det senast? Med tanke på att svensk midsommar annars blivit näst intill förknippat med att försöka hinna springa ut och in mellan regnskurarna så var det en mycket god överraskning må jag säga. Att få mysa omkring i stugan där och inte ha större krav på sig än att laga lite mat, känna doften av grillat blandat med solsken, bara få stanna upp och ta in natursköna omgivningar - var minst sagt lycka. Hann även bli ett besök till Malmö, Höllviken och Falsterbo och kan bara konstatera att jag är förälskad i Skåne. Där är sådan ljuvlig stämning och trots att Malmö också är en stor stad finns ett lugn som aldrig riktigt infinner sig i Stockholm, även om huvudstaden såklart har sin charm. Men perspektivet som ges när man åker iväg så ett par dagar och bara har det skönt utan massa stress gör att det blir extra påtagligt hur mycket pulsen ökar så fort man befinner sig i Stockholm. Och på tal om stress så ska vi inte ens tala om att det redan är sista juni idag, den månaden bara flög förbi. Ibland hinner man verkligen inte med i svängarna - som jag sagt tidigare, det gäller att komma ihåg att stanna upp och leva här och nu. Tankarna har förmågan att ofta sväva iväg och vara flera dagar fram i tiden och planera, men det är nog så viktigt att låta bli att planera och bara njuta av livet och stunden som är precis här, precis nu. För dagarna som passerar kommer faktiskt aldrig tillbaka. Som det gamla hederliga uttrycket lyder - "Livet är det som pågår medan du väntar på sånt som aldrig händer". Kan låta deppigt att tänka så men snarare tvärtom, det är så lätt att vakna upp en dag och inse att man levt i framtiden så pass mycket att man glömt bort de små sakerna som sätter guldkant på vardagen. Att bara få gå en hel dag i lägenheten och packa inför flytt tillsammans med Elias varvat med att gosa i soffan framför Sommar med Ernst är ett bra exempel på en dag som jag värdesätter högt även om det inte är något spektakulärt. Men att få skratta tillsammans med den man älskar, och att man ens har turen att kunna skratta tillsammans och vända allt till något roligt trots att man bara städar är inte så pjåkigt.

Första jobbpasset på nya jobbet har förövrigt avverkats i veckan också, jag lyckades tack och lov ta mig ifrån stället jag berättade om i ett föregående inlägg. Att bli behandlad på det sättet är något jag inte accepterar och det har jag även meddelat detta ställe, vänligt men bestämt, och tackat för mig. Känslan som jag har i kroppen just nu är bara ren och skär eufori - den tänker jag behålla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela