LISA HERMANSSON

Music & Event Management

ÖVERRASKNINGSFEST - CHECK.

Publicerad 2016-06-20 17:03:00 i LIVET,


Oj, vart ska jag börja. Så mycket känslor efter denna helg - både ilska, glädje, värme men mest av allt kärlek. Blevför det första uppfylld av så galet mycket positiv energi när en grym förebild besökte kontoret i fredags – Mia Parnevik. Den människan sprider så mycket solsken bara genom att komma in i ett rum och jag blir så inspirerad av hennes sätt att göra det. Tycker det är otroligt härligt med människor som ständigt kan se det positiva i allting och bara vara enkla, utan att fundera så mycket kring allt. Försöker själv vara på det sättet så mycket det går, men som jag nämnt tidigare är jag samtidigt väldigt duktig på att analysera och vända ut och in på varenda tanke som dyker upp i hjärnan. Min kära Elias är ett annat bra exempel på en sådan där solig och positiv människa, det finns helt enkelt en anledning till varför han kallas för solstråle. Han smittar även av detta på mig och det går liksom inte vara arg eller sur när han är i närheten, han får mig alltid på bra humör och jag älskar honom för det.

Dock uppstod senare ilska tack vare ett jobb vars chefer kan vara det sämsta jag någonsin varit med om, ska inte nämna några namn men att behandla sin personal på ett sådant sätt är definitivt inte okej. Att helt obefogat vara otrevlig bara för att man ställer en fråga, om man då ens blir sedd överhuvudtaget vill säga vilket absolut inte är att ta för givet på detta ställe, är så fruktansvärt oskönt beteende och man behandlar bara inte någon på det sättet. Förstår man inte att hur personalen mår avspeglar sig ut mot kunderna vare sig man vill eller inte, och kan man inte hantera stress utan att bli otrevlig så är man nog i fel bransch.. Om inte ens cheferna kan hantera det och behålla en god stämning, hur tänker de sig då att personalen ska kunna göra det? 

Men den där ilskan hann inte sitta i särskilt länge som tur väl var. I lördags blev det nämligen födelsedagsmiddag för Elias följt av överraskningsfest som jag planerat ihop för honom. Blev uppfylld av värme och glädje så det räcker ett bra tag framöver då massvis med fina människor tagit sig dit, både från Stockholm och Malmö och han blev precis så överraskad och glad som jag hade hoppats på! Så otroligt värt att ordna något sådant för någon som blir så tacksam. Hade velat ge honom hela världen egentligen för allt han gör för mig och hur han får mig att känna, men detta var en bit på vägen åtminstone. En grymt bra kväll på alla sätt bortsett från hur kroppen mådde igår.. Men det fick det minsann vara värt. Vill till sist passa på att ännu en gång tacka alla som var med i lördags och bidrog till att kvällen blev så lyckad, det gjorde vi bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela