LISA HERMANSSON

Music & Event Management

WINTER WONDERLAND

Publicerad 2016-11-10 21:05:00 i LIVET,

Stockholm ligger helt nerbäddat i snö och det känns som hela staden håller andan. Kaoset var ett faktum under gårdagen då det under bara ett dygn lyckades falla 40 cm snö, tydligen mer än det varit i Stockholm i november på 111 år! För en som förvandlas till Agda 87 år så fort det blir lite halt ute är detta rekord inte överdrivet populärt, speciellt inte när hela stadens bussar ställs in på grund av vädret.. Inte mycket mer till val än att acceptera läget och promenera istället. Tur då att vi åtminstone bor hyfsat nära en tunnelbanestation! Lider med människorna som behövt sin bil dessa dagar, kan bara tänka mig hur mycket tid de fått spendera på att skotta fram bilen ur höga vallar av snö. Överdriver alltså inte när jag säger att man knappt ser vissa bilar då snön stängt in dem helt från alla håll och kanter, och igår såg jag på riktigt en människa som kom farandes på skidor? Man förstår hur djup snö det är när någon känner "Nä men jag valde att ta skidorna!" När har man någonsin förr sett en person åka skidor mitt i storstan?

Hade som tur väl var inga överdrivet viktiga ärenden att uträtta igår. Blev på grund av detta bara en kort tur in till stan för att beställa en ny telefon. Iphone 7 i roséguld är snart i mina ägor och det var inte en dag för tidigt. Min nuvarande sjunger onekligen på sista refrängen då den stänger av sig titt som tätt och gör så alla bilder försvinner. Visserligen kommer de tillbaka efter en stund men hjärtattacken och paniken infinner sig ändå varje gång det händer, av förståeliga skäl. Kom tillbaka hem stelfrusen och alldeles blöt av all snö men ändå nöjd och glad med Elias i ena handen och en Ica-påse med ingredienser till tacos i den andra. Dagens avtalsskrivande på Universal, en latte i mysig JULmugg (äntligen) samt lite framgång i ett av mina projekt frambringar ett lyckorus som förhoppningsvis ska hjälpa mig att stå stadigt trots snökaosets framfart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela