LISA HERMANSSON

Music & Event Management

MAN ÄR ANSVARIG FÖR SIN EGEN LYCKA.

Publicerad 2016-06-22 17:02:00 i LIVET,

Det här med tid som bara flyger förbi. Nu har det redan passerat tio veckor på praktiken vilket innebär att det idag är dags för mig att säga tack och hej. Tio veckor har jag spenderat på denna arbetsplats och lite vant mig vid att komma dit varje morgon så det kommer såklart kännas underligt att inte göra det på måndag. Har fått många nya kontakter och lärt känna mycket fina människor! Har dock ett år kvar på min utbildning så skolbänken kommer det återvändas till efter sommaren igen och innan examen ska tas, vilket förövrigt är helt galet att tänka på, ska det hinnas med ytterligare en praktikperiod. Ska bli mycket intressant att se vart man blir av här i världen efter avslutad utbildning för det är minsann inte lätt att hitta rätt i denna djungel av möjligheter i branschen. 
 
Blivit så inspirerad idag efter ett besök på Expressen där jag fick lyssna till mycket kloka ord om hur tankarna borde och inte borde gå. Något som hörts tidigare men som tåls att nämnas igen är hur det inte gör någon nytta att oroa sig för saker i onödan. Om något negativt händer så spelar det ingen roll om man oroat sig innan eller inte, det hindrar inte det dåliga från att hända. Om man låter bli att oroa sig så är det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan – det kan man väl ändå leva med? Fick även det belyst återigen hur viktigt det är att visa uppskattning och göra det där lilla extra för varandra i ett förhållande, och lika viktigt som det är att påpeka när något inte känns okej är det att påpeka när den andra gör något bra som man uppskattar. Detta var jag redan väldigt medveten om då det är något jag själv är väldigt bortskämd med men även givmild med i mitt förhållande, men det är så otroligt viktigt att inte börja ta sådana saker för givet. Man är ansvarig för sin egen lycka, så är det bara. Det går inte tro att någon ska kunna läsa ens tankar eller att ta för givet att någon förstår hur man tänker bara för att man själv tycker det ”borde” vara så. Ingen människa är ett facit på hur man ska leva och bete sig, alla är olika och tänker olika, så bara för att man tycker en sak och även tycker att alla borde fatta att det är så behöver inte det betyda att alla gör det. Är det något som inte känns bra eller som sårar, säg det. Är det något som framkallar extra mycket glädje och som uppskattas speciellt, säg det. Öppenhet och tillit är A och O i vilken relation som helst - både med partners, vänner och familj. Tycker jag i alla fall. Filosofen i mig har talat så det räcker och blir över nu känner jag.. Men lite fina och vettiga tankar är värt att dela med sig av ibland, om inte annat kan man själv få sig en tankeställare av att gå in och läsa detta i framtiden. För nog är livet i alla fall alltför fantastiskt, det går inte säga något om. Ska passa på att njuta lite extra av livet nu tillsammans med mannen i mitt liv för imorgon beger vi oss mot Malmö, midsommarfirande i Sövde och ett par lediga dagar - galet pepp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela