LISA HERMANSSON

Music & Event Management

AT THE LOST AND FOUND

Publicerad 2016-05-25 17:08:00 i LIVET, MUSIK & EVENT,

En fantastiskt mysig helg har hunnit spenderas med min stora kärlek i Malmö. Varenda mål mat har varit gudomligt gott i form av thaimat, råbiff, sushi, skaldjursbuffé samt brunch, det har druckits vin och goda drinkar och som att det inte vore nog så har jag varit omgiven av härliga människor i massor. Det enda negativa får väl i så fall vara tågresan hem i söndags där tåget kunde liknas vid en bastu som vi fick plågas inuti under fem timmar.. Less blir man att SJ inte kan leverera trots höga priser. Men trots bastu-tåg och sena kvällar som bidragit till att sömnen ligger efter är känslan som infinner sig ren och skär glädje över att få ha Elias i mitt liv!

Nu är det fortsatt arbete på praktiken som gäller veckan ut och utmanar koordinationsförmågan litegrann. Trivs bra med att koordinera då jag är en väldigt administrativ människa i grunden, även om kreativitet är något som inspirerar mig och det inte direkt är ett icke-kreativt yrke jag vill åt, men någonstans mitt emellan vore bra. Frågan vad det egentligen är som får motivationen att skjuta i höjden är viktig att ställa till sig själv men ack så svår att besvara. I den här damens värld finns det väldigt mycket som inspirerar, målen är höga och likaså kraven och det existerar gott om självkritiskt tänkande. Men samtidigt är det ibland väldigt svårt att knyta ihop säcken och sätta fingret på exakt vart man är påväg eftersom den här branschen är en enda lång labyrint med olika gångar och vägar som går att välja. Det finns så mycket möjligheter att det är väldigt lätt att gå vilse, men går man fel ett antal gånger lär man sig tillslut vilken väg som leder rätt tänker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela