LISA HERMANSSON

Music & Event Management

THE POWER OF PANNACOTTA

Publicerad 2016-04-26 17:11:00 i LIVET, MAT, MUSIK & EVENT,

Med en kopp kaffe bredvid och till ljudet av smattrande tangentbord runtom i rummet skrivs det för min del pressreleaser för fullt eftersom det är dags för fler artister att släppa ny musik i veckan. Sitter och suktar efter maraboukakan som ligger intill också, som egentligen inte borde få ätas. Vad är oddsen på när man verkligen försöker vara nyttig, åtminstone i veckorna, så får en av artisterna en stor maraboukartong skickad till kontoret? Och då menar jag inte stor som i 300 g, utan stor som i vinna-på-lyckohjulet-på-Liseberg-stor, och som han självklart delade med sig av till alla. För mig som har svårt att undvika sötsaker allmänt sätts ju verkligen självdisciplinen på prov när det ligger en chokladkaka precis framför ögonen...
Det är iallafall mycket rörelse här på kontoret och i studion idag vilket är roligt, många artister och låtskrivare som är på plats och jobbar på ny musik vilket är väldigt inspirerande att se och höra!

Tröttheten och den tidigare bristen på rutiner gjorde sig påmind i morse när alarmet plötsligt inte räckte till för att jag skulle vakna. Det är tur att Elias tydligen inte sover lika djupt som jag gör, annars hade jag säkerligen försovit mig. Lever dock väldigt mycket även idag på gårdagens överraskning när dagen förgylldes oerhört av att en färdiglagad två-rätters a la världens finaste pojkvän stod redo när jag kom hem! Paella följt av pannacotta upplagt på ett fantastiskt fint sätt kan få vem som helst att känna sig som en bortskämd liten prinsessa. En riktig mästerkock är han minsann den där underbara människan med så många bra egenskaper, och tänk att några små glas pannacotta kan framkalla så mycket lycka! Visserligen kan det delvis bero på att livet i allmänhet är väldigt väldigt underbart med den mannen vid min sida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela