LISA HERMANSSON

Music & Event Management

DEAR FUTURE, I'M READY

Publicerad 2016-06-01 17:10:00 i LIVET,

Då var det onsdag igen, och redan första juni?! Helt galet vad tiden går fort. Hinner knappt reagera på att veckorna passerar då det är fullt upp mer eller mindre konstant på ett eller annat sätt. Redan inne på vecka sju av tio på praktiken men känns som det var alldeles nyss jag satt spänd och förväntansfull med fjärilar i magen inför första dagen. Sommarkänslorna börjar infinna sig och nu är det ju faktiskt sommar på riktigt om man ser till vilken månad det är, även om solen har lyst med sin varma närvaro ett tag redan. Har känslan av att det nyss var jul men nu kan man plötsligt gå barbent utan att frysa det allra minsta och det har blivit invigning av bara ben den här veckan minsann. Helt fantastiskt är det såklart, bara väldigt fascinerande hur snabbt tiden kan passera. Det gäller att ibland stanna upp och reflektera över vad som faktiskt händer och vad man får vara med om, det är så lätt att missa den biten och sedan vaknar man istället upp som ur en dvala och förstår inte riktigt vad som har hänt. 
 
Har fått äran att ha mamma och lillasyster på besök sedan i söndags och det har firats så det har stått härliga till! Inte nog med att det var mors dag i söndags, dessutom fyllde mamma 50 år igår vilket självklart skulle firas ordentligt. Bubbel, skärgård, DJ-kurs och skaldjursmiddag summerar väl den dagen på ett bra sätt. Otroligt lyckat och kan inte fundera nog över hur tacksam och lyckligt lottad jag känner mig över att få ha en så fin familj och en så fantastisk pojkvän som jämt ställer upp! Det är ganska ofta jag reflekterar över hur sjukt det egentligen är att jag bor så långt ifrån min familj, när vi är så nära som vi faktiskt är. Att jag ens tog det steget och flyttade ifrån dem har fått mig att förundras mer än en gång om man säger så, men drivs man av att utvecklas och utmana sig själv är det omöjligt att stanna kvar i en stad som Växjö hela livet. Så enkelt är det! Och nu, tre år senare, står jag stadigt här och är gladare än någonsin med mycket nyttig erfarenhet i bagaget och med vetskapen om att det garanterat kommer finnas ännu mer att inhämta i framtiden. Numera är det med ett enda stort leende jag blickar framåt och ser fram emot vad livet har att erbjuda, fortsätter det på det här spåret så är jag mer än nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela