LISA HERMANSSON

Music & Event Management

LIFE IS FOR LIVING WITH YOU

Publicerad 2016-06-10 17:04:00 i

Att vara expert på att tänka och fundera är inte alltid en tillgång. Hjärnkontoret här går nämligen på högvarv konstant och ibland skulle det vara väldigt behändigt att bara kunna dra ut en sladd eller två för att koppla ner systemet litegrann. Det är dock väldigt intressant hur en tanke kan gå från en punkt till att jag några sekunder senare inser att den tanken har svävat iväg flera mil åt ett annat håll. Ungefär som när man har för mycket tid (händer inte alltför ofta direkt, men ändå) och hamnar på instagram eller youtube och börjar kolla runt och tio minuter senare är man inne på en barndomsväns mammas väninnas brorsdotters hunds pappa.. Ja, ni fattar. Som häromdagen när jag sittandes på pendeltåget, på morgonen, väldigt trött, börjar irritera mig på en klass studenter som kommer in på tåget och är väldigt högljudda. I nästa stund kommer jag på mig själv och börjar istället fundera på varför jag ens blir störd av dem och kommer fram till att det måste vara antingen för att jag är avundsjuk på dem eller för att jag börjar bli gammal och beter mig som en riktig surkärring. Då inser jag att inget av detta stämmer in på mig och jag börjar istället glädjas åt dem och tänker tillbaka på när jag själv tog studenten, det var inte direkt så att vi var tysta när vi skulle ta oss till skolan på morgonen. Varför irritera sig när de bara är glada och förväntansfulla? Alla förtjänar väl att ha en dag i livet som är sådär totalt uppfylld av glädje och man har själv varit där en gång. Så från att sitta och känna mig sur och irriterad slog detta alltså om inom loppet av några sekunder till att jag satt och smålog för mig själv. Det är så lätt att grotta in sig i att vara negativ och bara se det dåliga, men tänk egentligen hur fantastiskt livet är och hur mycket det finns att glädjas åt. Att ge sig själv perspektiv på saker och ting då och då är otroligt värdefullt, för vem vill inte vara en positiv människa? Det gäller verkligen att acceptera det man inte kan förändra och att faktiskt ta tag i att förändra det man inte är nöjd med som går att göra något åt. Det har jag fått erfara flertalet gånger på många personliga plan i livet och det är tack vare modet att göra dessa förändringar som jag idag står här lyckligare än någonsin, mitt i ett liv som är ungefär så bra det bara kan bli, tillsammans med en människa som är finare än jag någonsin vågat drömma om. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela