LISA HERMANSSON

Music & Event Management

LYCKORUSETS LYCKORUS

Publicerad 2016-05-09 22:44:00 i LIVET,

Inledningsvis måste det glatt konstateras att det har varit en helt fantastisk långhelg - bästa tänkbara väder med näst intill utomlandsvärme, långledigt och en massa kvalitétstid med världens bästa pojkvän. Svårslaget! Det blev dock en sväng till tandläkaren också där en visdomstand som skavt och skavt i flera veckor äntligen drogs ut, fruktansvärt obehagligt. Men den lättnadskänsla som infinner sig när det väl är avklarat är väl ändå värt det hela känner jag. I övrigt har det i princip bara varit härliga och positiva saker på agendan tillsammans med Elias så som Timbuktu på Gröna Lund, årets första grillning, plantering av fröer på balkongen samt att vi igår deltog i en pärldag till förmån för Ung Cancer. Vilken fin känsla det är att bidra på något sätt för att försöka göra denna värld till något bättre. Oavsett om det är lite eller mycket så är något bättre än inget, och som det gamla hederliga uttrycket lyder: Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så sant som det är sagt! 

Ibland är det svårt att lyckas ta in den här värmen och den enorma kärlek som jag skäms bort med varje dag, måste nästan nypa mig själv i armen lite då och då. Att man som människa ska tillåta sig själv att stanna upp och verkligen njuta och leva i nuet är något som jag intalar mig själv väldigt ofta men som är lättare sagt än gjort. Det är extremt lätt att se det man inte har och det man skulle vilja ha istället för att reflektera över allt det man faktiskt har som är så lätt att ta för givet och glömma bort. Känner mig så uppfylld av livsglädje just nu och när det dessutom går mot sommar, eller snarare nu när sommaren redan har slagit till, cirkulerar tusentals saker i min hjärna som jag vill hinna göra och möjligheterna är helt plötsligt oändliga. Listan kan skrivas lång på aktiviteter som boostar eftersom även de minsta sakerna ger massvis med energi, som att ta ett glas vin på balkongen eller gå en promenad i solen. Har dessutom redan mycket roliga saker att se fram emot – midsommar, sommarfester och dessutom har jag och Elias biljetter till Summerburst! Kommer bli grymt. Vi har även köpt Gröna kortet som ger oss fri entré på Gröna Lund hela sommaren och därmed väntar säkerligen ett antal konserter där också. Allt är helt enkelt roligt när man har turen att ha någon som Elias vid sin sida varje dag som sprider positiv energi och skiner som en solstråle jämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela